Turn assist - odbočovací asistent

Turn assist - odbočovací asistent

Turn Assist

Počet účastníku silničního provozu neustále roste. Profesionální řidič se tak musí nejen neustále soustředit na trasu neznámým prostředím a dodržení daných pravidel, musí počítat i s mnohonásobně větším omezením. V případě náhlé změny má možnost reagovat na mnohem kratší dráze, chybí manipulační prostor. Bohužel ve velkých městech se k narůstajícímu počtu účastníku provozu přidává i rostoucí počet cyklistů. Neuvážený směr pohybu nebo neodhadnutá vzdálenost cyklisty od velkého vozidla může skončit fatální nehodou.

Turn Assist

Počet účastníku silničního provozu neustále roste. Profesionální řidič se tak musí nejen neustále soustředit na trasu neznámým prostředím a dodržení daných pravidel, musí počítat i s mnohonásobně větším omezením. V případě náhlé změny má možnost reagovat na mnohem kratší dráze, chybí manipulační prostor. Bohužel ve velkých městech se k narůstajícímu počtu účastníku provozu přidává i rostoucí počet cyklistů. Neuvážená změna směru pohybu nebo neodhadnutá vzdálenost cyklisty od velkého vozidla může skončit fatální nehodou.

Některým dopravním nehodám je možné zabránit

Schopnost rychle reagovat na náhlé změny zhoršuje momentální počasí, kondice nebo psychická pohoda. Jsou to právě asistenční programy, které mohou včas varovat a zabránit střetu, který je pro chodce nebo cyklisty tak nebezpečný.

Statistické údaje bohužel hovoří o trvalé tendenci, počet nehod na silnicích roste, a to i přes edukaci, výrazné značení, zřízené oddělené stezky pro pěší a cyklisty nebo zabudované bezpečnostní systémy. Chodci nebo cyklisti spoléhají na to, že jsou vidět s dostatečným předstihem. V konkrétní situaci, kdy se chodec nebo cyklista pohybuje po pravé straně velkého vozidla, však není šance jejich pohyb zachytit. Pro dosah řidiče se tak dostávají do mrtvého úhlu a o jejich životě může rozhodnout jediná vteřina. V zastavěné oblasti se stane přes 60 % nehod a dobrá polovina z nich je smrtelná.

Asistent zatáčení vpravo

Continental se snaží reagovat na vzrůstající poptávku po funkčním systému, který dokáže těmto nehodám účinně předejít. Přichází na trh s novou generací asistence. Moderní systémy nejen dokáží detekovat pohyb ve slepé zóně v pravé části vozidla. Navíc na základě určené polohy jiných účastníků silničního provozu i vypočítávají dobu do možného střetu. Řidič dostává vizuální i zvukové upozornění, může upravit rychlost své jízdy, změnit směr, nebo jakkoli reagovat a předejít možné kolizi. Chytrý systém komunikuje s radarem, dokáže pracovat s vysokou přesností a téměř okamžitou odezvou.

Malé kompaktní zařízení výrazně usnadní řízení velkých vozidel v kritických situacích. Využití je optimální v hustém městském provozu, v úzkých nakládacích plochách, na přeplněných továrních stanovištích, rušných staveništích a podobně. Výstup pro řidiče je možný upravit na displeji, zapojeny jsou i zvukové signály.

Relativně malá investice může předejít nepříjemné nehodě, navíc může zachránit i lidské životy. Neriskujte zbytečně, nevystavujte své řidiče nadměrnému stresu a odpovědnosti, kterou nejsou schopni sami ovlivnit. Asistent zatáčení vpravo dokáže být třetím okem řidiče a upozorní na jakékoliv změny s dostatečným předstihem. Ve specializovaném obchodě můžete poptat bližší podrobnosti, způsob instalace i rozsah využití.

Odeslat článek známému   Vytisknout